Молитва архимандрита иона

Новая статья: молитва архимандрита иона на сайте святая-молитва.рф - во всех подробностях и деталях из множества источников, что удалось нам найти.

МОЛИТВА СТАРЦА ИОНЫ ОДЕССКОГО. Письмо в Редакцию. (ВИДЕО, перепишите и выучите её)

Тело Христово, спаси меня.

Кровь Христова, напой меня.

Вода Христова, умой меня.

Раны ж твои глубокие,

Господи, прикрой меня.

Я в час с Тобою, Господи,

Оборони меня, Господи,

От лютого ворога, от наглой смерти,

Помилуй мя, Господи!

Схиархимандрит Иона (Игнатенко)

В этом году на Царский покаянный Крестный ход в Екатеринбург приехали 100 тыс. человек. Сейчас нужно потрудиться, чтобы в следующем приехало тысяч пятьсот, а в 18-ом все кто сможет, а все кто не сможет, чтобы провели Царские покаянные Крестные ходы в своих городах. Т.е. Царский покаянный Крестный ход должен стать главным событием года и Руси. Обстоятельства этому благоприятствуют. Слава Богу даже известные российские исполнители уже поднимают темы Веры и Покаяния в грехе цареубийства.

Старец схиархимандрит Иона Одесский (Игнатенко): Духовный алфавит

«Самое дорогое в мире лекарство – это святое Причастие. И раздается оно всем безплатно.

Когда человек даже подумал плохо – уже благодать Божия отступает от него».

Некоторые духовные отцы из Успенского монастыря, будучи высокого мнения о старце Ионе, все же не всегда и не во всем с ним соглашались.

Наша задача: воспитывать детей в православной вере, чтобы они спасли свои души.

Если дети шалят и балуются – давать поклоны. Одного в один угол поставить, другого в противоположный, и пусть прочитают три раза «Отче наш» и двенадцать раз «Богородице Дево, радуйся». И Бог их будет вразумлять, и Матерь Божия. Сам человек без Бога не воспитает своих детей.

Я не мог: она перекрестилась, когда из дому вышла.

А ты почему другую не толкнул?

Другая крестик носит.

А третью? У нее крестика не было.

Ее мать перекрестила. Не мог я даже близко подойти.

Что ты ходишь, попам кланяешься, лоб свой бьешь? Мне кланяйся: я твой бог.

Ты носа не подымай выше Бога. Он тебя накажет.

Действительно, было наказание. На работе у мужа бывали неприятности – то того не хватает, то другого. Он все через «поллитра» решал. Так и спился. Руки к старости труситься начали, под себя ходить начал и по-большому и по-маленькому. Два сына его говорят матери: «Мама, брось его, он столько зла тебе в жизни сделал». Но она, бедная, жалела мужа до конца. Так он и умер, в калу весь вымазанный. Погибла душа его с шумом.

Рассказывала также одна раба Божия – она сейчас находится в монастыре. Ее отец заболел смертельно. Она в то время очень уверовала в Бога, — а отец был и оставался ярым безбожником. Она, видя отца на смертном одре, предлагает:

Нет, я не верю в чудеса Божии.

И так пропала его душа, так как не поверил он в чудеса Божии.

Коммунисты-безбожники нам говорили: живи – не тужи; души у человека нет; кури, блуди, тихонько воруй – бери от жизни все.

И Украина, и Россия не испытывают такого голода, как во время Александра Невского, благоверного князя, — и как во время советского голодомора, когда люди людей ели. Надо благодарить Бога, что этого нет.

…Во Второй Мировой войне мучили-убивали евреев – они тоже избранный народ.

Раньше все в Божием мире руководилось прозорливыми людьми.

Как, например, царь Иоанн Грозный – он руководствовался Василием Блаженным. То, что царь убил своего сына – это обман историков. Царь был грозным – это нужно было, чтобы Россию укрепить. Он не разрешал табакокурение, запрещал гнать водку. Только купцы – немцы да литовцы – этим делом занимались. Царь их и выгнал из государства, когда они начали спаивать российский народ. Он был ревностный православный царь. А его сын покушался на царство трижды, он сам хотел стать царем. Иоанн Васильевич говорил ему: «Что же ты хочешь быть царем? Я не хотел, но меня Бог поставил».

Суворов был маленький, чахоточный, слабенький. Все смеялись над ним:

Я с Богом, с Богом.

И с Богом всех победил. Суворов с небольшой силой разгонял в десятки раз превосходящие войска турок.

Любимые молитвы архимандрита Иоанна Крестьянкина

Издательство Свято-Успенского Псково-Печерского монастыря издало книжку любимых молитв покойного архимандрита Иоанна Крестьянкина, составленную и переписанную им самим

Издание выполнено практически без типографского набора – переснят и размножен рукописный оригинал. Сохранен не только каллиграфический почерк почившего пастыря, но даже желтизна краев страниц от постоянного употребления: о.Иоанн читал эти молитвы ежедневно.

Поскольку наследный дар архим.Иоанна – его келейная книжица – обречен стать библиографической редкостью,

(За недослышанное и недопонятое во время службы):

45 молитв: 33 Иисусовых молитвы, 12 – Богородице Дево радуйся.

12 Иисусовых молитв

9 Иисусовых молитв

12 Иисусовых молитв

Св.Архистратиже Божий Михаиле, буде победитель всем страстям моим.

Св. Архистратиже Гаврииле, – вестниче Божий, возвести мне час смерти моей.

Св.Архистратиже Рафаиле, – целителю, – исцели болезни мои телесныя и душевныя.

Св. Арх. Урииле, – просветителю, просвети мои чувства душевныя и телесныя.

Св.Арх. Салафииле, – молитвенниче Божий, моли Бога о мне грешном и внуши мне благие помыслы, возносящие душу к Богу.

Св.Арх. Иегудииле, – славителю, прослави меня добрыми делами.

Св.Арх. Варахииле, – благословителю, благослови всю мою мою жизнь провождать в душевном спасении.

Св.Архангелы, Ангелы, Началы, Престоли, Господства, Серафимы, Херувимы, Силы, Власти – молите Бога о мне грешном.

Господи Боже мой!

Удостой меня быть орудием мира Твоего!

Чтобы я вносил любовь там, где ненависть.

Чтобы я прощал, где обижают.

Чтобы я соединял, где есть ссора.

Чтобы я говорил правду, где господствует заблуждение.

Чтобы я воздвигал веру, где давит сомнение.

Чтобы я возбуждал надежду, где мучит отчаяние.

Чтобы я вносил свет во тьму.

Чтобы я возбуждал радость, где горе живет.

Чтобы не меня утешали, но я утешал.

Чтобы не меня понимали, но я других понимал.

Чтобы не меня любили, но чтобы я других любил.

Кто себя забывает – тот обретает.

Кто прощает – тому простится.

Кто умирает – тот просыпается к жизни вечной.

Понравилось: 1 пользователю

  • 1 Запись понравилась
  • 4 Процитировали
  • 0 Сохранили
    • 4Добавить в цитатник
    • 0Сохранить в ссылки

    Но лучше, конечно, сию книжицу найти и купить.

    Акафист святому преподобному Ионе Киевскому

    Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

    Память: 22 января (09 января ст. ст.)

    Избранный угодниче Христов и Чудотворче, преподобне отче Ионо, возсиявый мирови, яко звезда богосветлая, жития твоего добротою и множеством чудотворений, восхваляем тя любовию в песнех духовных: ты же, яко имеяй дерзновение ко Господу, молитвами твоими от всяких нас бед свободи, да зовем ти; Радуйся, преподобне отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

    Ангельский нрав имел еси, отче преподобне, и яко бесплотный, непорочно житие совершил еси на земли, дивный образ совершенства духовнаго нам оставив, да подражаем добродетелем твоим, и зовем ти сице: Радуйся, цвете благоуханный добраго воспитания: Радуйся, сосуде Божественнаго избрания; Радуйся, яко любезная и красная мира сего презрел еси: Радуйся, яко Небесных и нетленных, желанием вожделел еси; Радуйся, волею твердою воли своея отрекийся: Радуйся, отсечением страстей угодивый Богу и спасыйся; Радуйся, преподобне отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

    Видя Господь душу твою, яко ниву благовозделанную к плодоносию духовному, от юности к исканию единаго на потребу, направи твой помысл, преподобне, темже любве ради Христовы, родителей твоих и дом отеческий оставил еси, и всякаго пристрастия суетнаго свободився, притекл еси в пустынь Саровскую под криле Серафима преподобнаго, на подвиги иноческия, зовый спасающему тя Богу: Аллилуйя.

    Разумом богопросвещенным постигл еси суету мира сего и непостоянство, в нем же радость сменяется скорбию, благополучие наветуется нечаянными бедами. Темже вечных нетленных благ возжелел еси, отче преподобне, и сия взыскати потщался еси отречением мирских благ, и вольною нищетою, подвигая нас звати тебе: Радуйся, тесный путь спасения от юности возлюбивый: Радуйся, ярем Господень на выю свою возложивый; Радуйся, священными обеты волю свою связавый: Радуйся, себе и весь живот свой Господеви предавый; Радуйся, коемуждо во благо усердный служителю: Радуйся, болящих и немощных успокоителю; Радуйся, преподобне отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

    Силою Всевышняго осененный и укрепляемый, в иночестем пострижении власов главы твоея, все плотское мудрование отложил еси, преподобне, и яко воин благоискусный, одежду иноческую в броню спасения стяжав, и непобедимым оружием Креста Христова вооружився, крепко ратовал еси противу врага невидимаго диавола, смирением глубоким побеждая его вознесенную гордыню, и выну вопия ко Господу: Аллилуйя.

    Имея слез источник изобильный, угодниче Божий, и умиления велию благодать, хлеб твой слезами орошал еси, и питие плачем растворял, от преизбытка желания божественнаго и любве ко Господу. Темже и мы ублажаем тя звании сими: Радуйся, помыслы плотския силою молитвы прогоняяй: Радуйся, сомнящихся в вере словом Божиим утверждаяй; Радуйся, лишении телесными многа блага духовная собравый: Радуйся, нищетою дарования небесная стяжавый; Радуйся, молчания изрядный хранителю: Радуйся, строгий уставов иноческих блюстителю; Радуйся, преподобне отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

    Буря искушений и устремлений диавольских не возможе поколебати храмины твоея душевныя, преподобне отче, основана бо бе на твердом камени веры во Христа, и хранима трезвением и молитвами непрестанными, ими же выну противоборствовал еси врагу спасения человеческаго, и непреткновенно восходил еси по стезям добродетелей к совершенству духовному в меру возраста Христова, воспевая Богу: Аллилуйя.

    Слышаша преподобне отче Ионо, ближнии и дальнии ангелоподобное твое житие, и благодати чудес струю выну текущую, яко молитвою твоею прокаженнии очищаются, слепии прозирают, хромии ходят и разнообразных недуг с верою притекающии, аще и иноверцы есть, здравие улучают, сих избавльшеся вопияху к тебе таковая: Радуйся, болящим, яко братии Христовой, служителю: Радуйся, высоких подвигов жития христианскаго ревнителю; Радуйся, новоначальных искусный руководителю: Радуйся, неизменное правило поста и смирения; Радуйся, умирающия возставляяй на покаяние: Радуйся, всем внушаяй Жизни Вечныя взыскание; Радуйся, преподобне отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

    Боготечная пресветлая звезда явился еси, преподобне отче наш Ионо, небо церковное украшаяй и всех блудящих по морю страстнаго жития сего данною тебе от Солнца Правды Христа Иисуса, истиннаго Бога, благодатию озаряяй, мрак печалей и мглу всяких недуг и скорбей прогоняяй, наставляеши всех к тебе с верою притекающих на путь спасенный, к вечному Небесному Отечествию ведущий, поющих Богу: Аллилуйя.

    Видевше ангельстии чинове равноангельное житие твое отче богоблаженне, смирения твоего глубину, молитвы неотступность, воздержания твердость и велию ревность духа твоего о чистоте, удивишася и прославиша Человеколюбца Бога, укрепляющаго немощное естество человеческое. Мы же ублажаем тя и зовем: Радуйся, мирским наставниче жизни богоугодныя: Радуйся, основателю обители благоплодныя; Радуйся, яко благая начинания твоя Христос благослови: Радуйся, яко сотрудника тебе в лице державнаго яви; Радуйся, общее житие монашествующих основавый: Радуйся, тем всеоружие благочестия им подавый; Радуйся, преподобне отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

    Проповедует мир весь православный тебе, преподобне отче наш Ионо, демонов прогонителя, болезней исцелителя и иных многих чудес совершителя. Мы же, Бога о тебе прославляюще, вопием Ему: Аллилуйя.

    Возсиял еси на горах Зверинецких богосветлое светило, и на спасения стезю наставил еси многи души человеческия: яви бо тя Христос наставника и учителя иноком пустыннолюбивым, иже стекахуся к тебе, яко овцы к пастырю, могущу упасти их на пажити живоносней. Темже, яко сотворившаго и научившаго, чествуем тя сими похвальными словесы: Радуйся, общими труды праздных помыслов шатания упразднивый: Радуйся, теми яко бронею, страстей разжженныя стрелы отразивый; Радуйся, вселивый во обители дух общаго воздержания: Радуйся, потребивый в ней плевелы любостяжания; Радуйся, бодрствованию духовному многи иноки научивый: Радуйся, до конца жития первый в труждающихся бывый; Радуйся, преподобне отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

    Хотя Человеколюбец Господь прославити место сие, яко виноград подвигов твоих, отче, посла Пресвятую Владычицу нашу Богородицу благовестити тебе, яко будет в стольном граде Киеве обитель иноком во спасение, украшенная храмом во имя Святыя Троицы. Ты же явлением Пречистыя просвещен, с радостым трепетом внимал еси благовестию небесному, зовый во смирении духа Владыце Ангелов и человеков: Аллилуйя.

    Новое знамение благоволения Божия даровася тебе, преподобне, егда безмолвствующу ти в Выдубицком монастыре, в нощи свет велий облиста ведомую ти келлию, и Сама Пречистая с сонмом Святых предста пред тобою, мир тебе даруя и повелевая, да устроиши тамо обитель иноческую, и ней храм во имя Святыя Троицы. Дивяся убо сему пречудному трикратному Богоматернему троическому явлению, зовем ти: Радуйся, мудре предначертавый обитель нову: Радуйся, поревновавый нищетолюбному житию Христову; Радуйся, святыя храмы во обители создавый: Радуйся, мног собор монашествующих собравы; Радуйся, яко труд твой Свыше благословися: Радуйся, яко святое желание сердца твоего совершися; Радуйся, преподобне отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

    Страннолепно явися ти на воздусе Матерь Божия со апостолы и мученики и преподобными и прочими святыми, указуяй место, на немже храм во имя Живоначальныя Троицы и обитель нову имел еси воздвигнути на горе Зверинецтей, преподобне отче, егоже Божиим поспешением совершив и освятив, со ученики твоими немолчныя хвалы возсылал еси в нем Господеви, зовый: Аллилуйя.

    Весь еси любовь неоскудевающая и подвига зерцало нетускнеющее был еси, преподобне Ионо. Видяще же ревностное по Бозе и жестокое житие твое и братии, непрестанно в трудех и пощении подвизающихся и ходящих в рубищных и худых одеждах, нецыи от инок и всякаго чина мирских людей и князей людских не точию сих не отвращахуся, но паче ревностию духовною горяще и во обители купно с ними подвизатися желающе, приношаху ту имения своя на пользу общую; темже здателю тоя возглашаем тако: Радуйся, яко во обители твоей мнози души своя спасоша: Радуйся, яко из нея пастыреначальницы изыдоша; Радуйся, благочестивых отрадо и утешение: Радуйся, колеблющихся в вере твердое ограждение; Радуйся, отчаявающихся утверждаяй во уповании: Радуйся, просветивый многих Святыми писании; Радуйся, преподобне отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

    Всякое естество ангельское и подвижников множество удивишася смирению и человеколюбию твоему, отче наш Ионо, егда, архимандритства Межигорскаго послушание восприяв, Феодосию игумену Печерскому, яко житий общих на Руси учредителю уподобился еси. И о братии святыя обители сея, яко о чадех Божиих, попечение не оставивый. Богу, любящему всякое Свое создание, о тех взывал еси: Господи, посли Духа Святаго Твоего и утеши скорбныя души рабов Твоих сих. Тако бо во всяком послушании смиренномудрия красоту показуя, непрестанно взывал еси Богу: Аллилуйя.

    Витийство человеческое не довлеет изрещи обилие радости духовныя, еюже преисполнялся еси, отче богоносне, егда во время молитвы твоея нощныя, являшеся ти Пресвятая Богородица с ликами чинов подвижнических, и обетовании непреложными душу твою возвесели, яко присная Заступница обители твоея будет, снабдевающи и покрывающи ю по вся дни. Темже и мы сия радостная тебе приносим глаголы: Радуйся, шествовавый путем трудным и тесным: Радуйся, возводяй других к Обителем Небесным; Радуйся, надеждо светлая в нужде и обстоянии сущих: Радуйся, покровителю сирых и крова неимущих; Радуйся, гладом погибающих питателю: Радуйся, желаемых благ пришедшим к тебе подателю; Радуйся, преподобне отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

    Спасти хотя души ученик твоих, отечески назидал еси их, богомудре, оваго действенным словом, оваго примером жития твоего, с любовию обличая и увещавая их преуспевати во благочестии и чистоте: наипаче же пред кончиною твоею, вся ко спасению душевному благопотребная заповедал еси им, и научил еси их в молитвах бодрствовати, и немолчно пети Богу: Аллилуйя.

    Стена заступления быша молитвы твоя, чудотворче святый, всем с верою к тебе притекающим во всякой скорби, ибо чистоты ради твоея сердечныя, сила духовная от Бога тебе даровася болящих исцеляти, бедствующим помогати, будущая прорицати, яко славити ближним и дальним величия Божия, в тебе явленная, и звати тебе сице: Радуйся, милости источниче неистощимый: Радуйся, скорбящих утешителю незримый; Радуйся, последняя твоя взаим Богови давый: Радуйся, добрым рачением и расточением сущим богатая собравый; Радуйся, досточудный образе терпения: Радуйся, наставниче нелестнаго благоговения; Радуйся, преподобне отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

    Пение всеумиленное принесл еси Пресвятей Троице во время кончины твоея, преподобне, и молитве сущей на устех твоих. предал еси святую душу твою в руце Живаго Бога, Егоже от юности возлюбил еси, и емуже до старости маститыя работал еси нелицемерно, темже со упованием благим радостно прешел еси к обителем небесным, со Ангельскими лики пети Триипостасному Богу: Аллилуйя.

    Мирную кончину твою видевше твои ученицы, великий угодниче Божий, скорбь разлучения с тобою утешением благодатным раствориша. в уповании всесильнаго предстательства твоего горе у престола Божия, идеже слышиши с любовию тебе зовущих: Радуйся, благопотребне во отечестии твоем возсиявый: Радуйся, веру в делех жития твоего показавый; Радуйся, разумных и препростых благоискусный учителю: Радуйся, чистоты душевныя и телесныя усердный хранителю; Радуйся, внутреннею Креста Христова красотою восхищенный: Радуйся, силою свыше на труд Крестоношения облеченный; Радуйся, преподобне отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

    Благодати причастна явися священная рака, тобою самим сооруженная, содержащая многоцелебныя мощи твоя, чудотворче святый, ихже по летех мнозих яви Господь во склепе церковнем нетленными, и паки по надруганию безбожник сокры, и паки яви в недрех земли невредимы, исцеления неоскудно источающия, и всяк недуг врачующия силою Бога, дивнаго во святых Своих, дивно же прославльшаго тя на небеси и на земли, Емуже воспеваем: : Аллилуйя.

    Поющие радостную песнь хвалы и благодарения Человеколюбцу Богу, прославльшему тя в земли Русстей чудотворца дивнаго и милостиваго, молим тя, преподобне отче наш Ионо: буди ходатай к Нему, и молитвенник присный о нас, зовущих ти: Радуйся, стрелами вражиих навет неуязвимый: Радуйся, спасаемых вождю непобедимый; Радуйся, и по отшествии обитель твою соблюдаяй: Радуйся, молящимся благопотребная подаваяй; Радуйся, от Господа венец правды восприявый: Радуйся, славою чудотворений просиявый; ; Радуйся, преподобне отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

    О великий и преславный чудотворче, преподобне отче наш Ионо! Милостиво прияв сие малое моление наше, молитвами твоими сохрани нас от недугов душевных и телесных в жизни сей, и от грядущих мучений вечных избави, и сподоби нас вкупе с тобою во Царствии Небеснем выну пети Богу: Аллилуйя, Аллилуйя, Аллилуйя.

    (Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

    Молитва преподобному и богоносному отцу нашему Ионе архимандриту и чудотворцу святыя обители Живоначальныя Троицы, что на Зверинце в Киеве

    О священная главо, ангеле земный и человече небесный, преподобне и богоносне отче наш Ионо, изрядный угодниче Пресвятыя и Единосущныя Троицы, являющий многия милости живущим во святей обители твоей, и всем, с верою и любовию притекающим к тебе. Испроси нам вся благопотребная к житию сему временному, и нужная к вечному спасению нашему. Пособствуй предстательством твоим, угодниче Божий, всем нам, к мощем твоим святым припадающим, на враги видимыя и невидимыя одоление, да в мире глубоце пребудет Святая Православная Церковь Христова, и в благоустроении зиждется обитель, юже ты основа, во всяком благочестии нерушимо. Буди всем нам, чудотворче святый, помощник скорый во всякой скорби и обстоянии. Наипаче же в час кончины нашея явися нам заступник благосердный, да не предани будем на мытарствах воздушных власти злобнаго миродержца, но да сподобимся непреткновеннаго восхода в Царствие Небесное. Ей, отче, молитвенниче наш присный! Не посрами упования нашего, не презри смиренная моления наша, и предстательствуй за нас пред престолом Живоначальныя Троицы, да сподобимся вкупе с тобою и со всеми святыми, мы недостойнии, в селениих райских славити величие, благодать и милость Единаго в Троице Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, во веки веков. Аминь.

    И#збрaнный ўг0дниче Хrт0въ и3 Чудотв0рче, прпdбне џтче ЇHно, возсіsвый мjрови, ћкw ѕвэздA бGосвётлаz, житіS твоегw2 добр0тою и3 мн0жествомъ чудотворeній, восхвалsемъ тS люб0вію въ пёснехъ дух0вныхъ: тh же, ћкw и3мёzй дерзновeніе ко ГDу, моли1твами твои1ми t всsкихъ нaсъ бёдъ свободи2, да зовeмъ ти2: Рaдуйсz, прпdбне џтче нaшъ ЇHно, грaда Кjева похвало2 и3 ўкрашeніе!

    ЃгGльскій нрaвъ и3мёлъ є3си2, џтче прпdбне, и3 ћкw безпл0тный, непор0чнw житіE соверши1лъ є3си2 на земли2, ди1вный џбразъ совершeнства дух0внагw нaмъ њстaвивъ, да подражaемъ добродётелемъ твои6мъ, и3 зовeмъ ти2 си1це: Рaдуйсz, цвёте благоухaнный д0браго воспитaніz: рaдуйсz, сосyде Бжcтвеннагw и3збрaніz: Рaдуйсz, ћкw любє1знаz и3 кр†снаz мjра сегw2 презрёлъ є3си2: рaдуйсz, ћкw небeсныхъ и3 нетлённыхъ, желaніемъ вожделёлъ є3си2: Рaдуйсz, в0лею твeрдою в0ли своеS tрекjйсz: рaдуйсz, tсэчeніемъ страстeй ўгоди1вый БGу и3 спасhйсz: Рaдуйсz, прпdбне џтче нaшъ ЇHно, грaда Кjева похвало2 и3 ўкрашeніе!

    Кондaкъ в7.

    Ви1дz ГDь дyшу твою2, ћкw ни1ву благовоздёланную къ плодон0сію дух0вному, t ю4ности къ и3скaнію є3ди1нагw на потрeбу, напрaви тв0й п0мыслъ, прпdбне, тёмже любвE рaди Хrт0вы, роди1телей твои1хъ и3 д0мъ nтeческій њстaвилъ є3си2, и3 всsкаго пристрaстіz сyетнагw свободи1всz, притeклъ є3си2 въ пyстынь Сар0вскую подъ крилB Серафjма прпdбнагw, на п0двиги и4ночєскіz, зовhй спасaющему тS БGу: Ґллилyіа.

    Рaзумомъ бGопросвэщeннымъ пости1глъ є3си2 суетY мjра сего2 и3 непостоsнство, въ нeмже рaдость смэнsетсz ск0рбію, благополyчіе навётуетсz нечazнными бэдaми. Тёмже вёчныхъ нетлённыхъ бл†гъ возжелёлъ є3си2, џтче прпdбне, и3 сі‰ взыскaти потщaлсz є3си2 tречeніемъ мірски1хъ блaгъ, и3 в0льною нищет0ю, подвигaz нaсъ звaти тебЁ: Рaдуйсz, тёсный пyть спасeніz t ю4ности возлюби1вый: рaдуйсz, kрeмъ ГDень на вhю свою2 возложи1вый: Рaдуйсz, свzщeнными nбёты в0лю свою2 свzзaвый: рaдуйсz, себE и3 вeсь жив0тъ св0й ГDеви предaвый: Рaдуйсz, коемyждо во блaго ўсeрдный служи1телю: Рaдуйсz, болsщихъ и3 немощнhхъ ўспокои1телю: Рaдуйсz, прпdбне џтче нaшъ ЇHно, грaда Кjева похвало2 и3 ўкрашeніе!

    Си1лою Всевhшнzгw њсэнeнный и3 ўкрэплsемый, въ и4ночестэмъ пострижeніи власъ главы2 твоеS, всE плотск0е мудровaніе tложи1лъ є3си2, прпdбне, и3 ћкw в0инъ благоискyсный, nдeжду и4ноческую въ броню2 спасeніz стzжaвъ, и3 непобэди1мымъ nрyжіемъ КрестA Хrт0ва воwружи1всz, крёпко рaтовалъ є3си2 проти1ву врагA неви1димаго діaвола, смирeніемъ глуб0кимъ побэждaz є3го2 вознесeнную гордhню, и3 вhну вопіS ко ГDу: Ґллилyіа.

    И#мёz слeзъ и3ст0чникъ и3з8wби1льный, ўг0дниче Б9ій, и3 ўмилeніz вeлію благодaть, хлёбъ тв0й слезaми њрошaлъ є3си2, и3 питіE плaчемъ растворsлъ, t преизбhтка желaніz б9eственнагw и3 любвE ко ГDу. Тёмже и3 мы2 ўблажaемъ тS звaніи си1ми: Рaдуйсz, п0мыслы плотскjz си1лою моли1твы прогонszй: рaдуйсz, сомнsщихсz въ вёрэ сл0вомъ Б9іимъ ўтверждazй: Рaдуйсz, лишє1ніи тэлeсными мнHга бл†га духHвнаz собрaвый: рaдуйсz, нищет0ю даров†ніz небє1снаz стzжaвый: Рaдуйсz, молчaніz и3зрsдный храни1телю: Рaдуйсz, прпdбне џтче нaшъ ЇHно, грaда Кjева похвало2 и3 ўкрашeніе!

    Кондaкъ д7.

    Бyрz и3скушeній и3 ўстремлeній діaвольскихъ не возм0же поколебaти хрaмины твоеS душeвныz, прпdбне џтче, њсн0вана бо бЁ на твeрдомъ кaмени вёры во ХrтA, и3 храни1ма трезвeніемъ и3 моли1твами непрестaнными, и4миже вhну противоб0рствовалъ є3си2 врагY спасeніz человёческагw, и3 непреткновeннw восходи1лъ є3си2 по стезsмъ добродётелей къ совершeнству дух0вному въ мёру в0зраста Хrт0ва, воспэвaz БGу: Ґллилyіа.

    Кондaкъ є7.

    БGотeчнаz пресвётлаz ѕвэздA kви1лсz є3си2, прпdбне џтче нaшъ ЇHно, нeбо церк0вное ўкрашazй и3 всёхъ блуждаю1щихъ по м0рю стрaстнагw житіS сего2 дaнною тебЁ t С0лнца прaвды ХrтA І>са, и4стиннагw БGа, благодaтію њзарszй, мрaкъ печ†лей и3 мглY всsкихъ нед

    Ви1девше ѓгGльстіи чи1нове равноaгGельное житіE твоE, џтче бGоблажeнне, смирeніz твоегw2 глубинY, моли1твы неотстyпность, воздержaніz твeрдость и3 велію рeвность дyха твоегw2 њ чистотЁ, ўдиви1шасz и3 прослaвиша Человэколю1бца БGа, ўкрэплsющаго немощн0е є3стество2 человёческое. Мh же ўблажaемъ тебS и3 зовeмъ: Рaдуйсz, мирsнwмъ настaвниче жи1зни богоуг0дныz: рaдуйсz, њсновaтелю nби1тели благопл0дныz: Рaдуйсz, ћкw благaz начинaніz тво‰ Хrтосъ благослови2: рaдуйсz, ћкw сотрyдника тебЁ въ лицЁ держaвнагw kви2: Рaдуйсz, џбщее житіE монaшествующихъ nсновaвый: рaдуйсz, тBмъ всеорyжіе благочeстіz и5мъ подaвый: Рaдуйсz, прпdбне џтче нaшъ ЇHно, грaда Кjева похвало2 и3 ўкрашeніе!

    Кондaкъ ѕ7.

    Проповёдуетъ мjръ вeсь правослaвный тебE, прпdбне џтче нaшъ ЇHно, дeмонwвъ прогони1телz, болёзней и3сцэли1телz и3 и3нhхъ мн0гихъ чудeсъ соверши1телz. Мh же, БGа њ тебE прославлsюще, вопіeмъ Е#мY: Ґллилyйz.

    Возсіsлъ є3си2 на горaхъ Звэринeцкихъ бGосвётлое свэти1ло, и3 на спасeніz стезю2 настaвилъ є3си2 мн0ги дyши человBческіz: kви1 бо тS Хrт0съ настaвника и3 ўчи1телz и4нокwмъ пустыннолюби6вымъ, и4же стекaхусz тебE, ћкw џвцы къ пaстырю, могyщу ўпасти2 и4хъ на пaжити живон0снэй. Тёмже ћкw сотвори1вшагw и3 научи1вшагw, чествyемъ тS си1ми похвaльными словесы2: Рaдуйсz, џбщими труды2 прaздныхъ п0мыслwвъ шат†ніz ўпраздни1вый: рaдуйсz, тёми, ћкw бронeю, страстeй разжжє1нныz стрёлы tрази1вый: Рaдуйсz, всели1вый во nби1тели дyхъ џбщаго воздержaніz: рaдуйсz, потреби1вый въ нeй плeвелы любостzжaніz: Рaдуйсz, б0дрствованію дух0вному мн0ги и4ноки научи1вый: рaдуйсz, до концA житіS въ труждaющихсz бhвый: Рaдуйсz, прпdбне џтче нaшъ ЇHно, грaда Кjева похвало2 и3 ўкрашeніе!

    Кондaкъ з7.

    ХотS человэколюби1вый ГDь прослaвити мёсто сіE, ћкw віногрaдъ п0двигwвъ твои1хъ, џтче послA Прес™yю ВLчцу нaшу Бцdу благовэсти1ти тебE, ћкw бyдетъ въ ст0льномъ грaде Кjевэ nби1тель и4нокwмъ во спасeніе, ўкрашeннаz хрaмомъ во и4мz С™hz Трbцы. Тh же, kвлeніемъ Пречи1стыz просвэщeнъ, съ рaдостнымъ трeпетомъ внимaлъ є3си2 благовёстію небeсному, зовhй во смирeніи дyха Владhцэ ЃгGлwвъ и3 человёкwвъ: Ґллилyіа.

    Н0вое знaменіе благоволeніz Б9іz даровaсz тебE, прпdбне, є3гдA безм0лвствующу ти2 въ Вhдубицкомъ монастырЁ, въ н0щи свётъ вeлій њблистA вёдомую ти2 кeллію, и3 СамA Пречcтаz съ с0нмомъ С™hхъ предстA предъ тоб0ю, ми1ръ тебЁ дaруz и3 повелэвaz, да ўстр0иши тaмо nби1тель и4ноческую и3 въ нeй хрaмъ во и4мz С™hz Трbцы. Дивsсz ќбw семY пречyдному трикрaтному БGом™ернему тр0ическому kвлeнію, зовeмъ ти2: Рaдуйсz, мyдре предначертaвый nби1тель н0ву: рaдуйсz, поревновaвый нищетолю1бному житію2 Хrт0ву: Рaдуйсz, свzты6z хрaмы во nби1тели создaвый: рaдуйсz, мн0гъ соб0ръ монaшествующихъ собрaвый: Рaдуйсz, ћкw трyдъ тв0й Свhше благослови1сz: рaдуйсz, ћкw свzт0е желaніе сeрдца твоего2 соверши1сz: Рaдуйсz, прпdбне џтче нaшъ ЇHно, грaда Кjева похвало2 и3 ўкрашeніе!

    Страннолёпнw kви1сz ти2 на воздyсэ М™рь Б9іz со Ґпcлы и3 м§еники и3 прпdбными и3 пр0чими с™hми, ўказyzй мёсто, на нeмже хрaмъ во и4мz Живоначaльныz Трbцы и3 nби1тель џву и3мёлъ є3си2 воздви1гнути на горЁ Звэринeцтэй, прпdбне џтче, є3г0же Б9іимъ поспэшeніемъ соверши1въ и3 њсвzти1въ, со ўченики2 твои1ми немHлчныz хвалы6 возсылaлъ є3си2 въ нeмъ ГDеви, зовhй: Ґллилyіа.

    Вeсь є3си2 люб0вь неwскудевaющаz и3 п0двига зерцaло нетускнeющее бhлъ є3си2, прпdбне ЇHно. Ви1дzще же рeвностное по Бз7э и3 жест0кое житіE твоE и3 брaтіи, непрестaннw въ трудёхъ и3 пощeніи подвизaющихсz и3 ходsщихъ въ рyбищныхъ и3 худhхъ nдeждахъ, нёцыи t и4нwкъ и3 всsкагw чи1на мірски1хъ людeй и3 кнzзeй людски1хъ не т0чію си1хъ не tвращaхусz, но пaче рeвностію дух0вною горsще и3 во nби1тели кyпнw съ ни1ми подвизaтисz желaюще, приношaху тY и3мBніz сво‰ на п0льзу џбщую: тёмже здaтелю тоS возглашaемъ тaкw: Рaдуйсz, ћкw во nби1тели твоeй мн0зи дyши сво‰ спас0ша: рaдуйсz, ћкw и3зъ неS пастыренач†льницы и3зыд0ша: Рaдуйсz, благочести1выхъ tрaдо и3 ўтэшeніе: рaдуйсz, колeблющихсz въ вёрэ твeрдое њграждeніе: Рaдуйсz, tчаzвaющихсz ўтверждazй во ўповaніи: рaдуйсz, просвэти1вый мн0гихъ свzтhми писaніи: Рaдуйсz, прпdбне џтче нaшъ ЇHно, грaда Кjева похвало2 и3 ўкрашeніе!

    Кондaкъ f7.

    Всsкое є3стество2 ѓгGльское и3 подви1жникwвъ мн0жество ўдиви1шасz смирeнію и3 человэколю1бію твоемY, џтче нaшъ ЇHно, є3гдA, ґрхімандрjтства Межи1горскаго послушaніе воспріsвъ, Феод0сію и3гyмену Печeрскому, ћкw житjй џбщихъ на Руси2 ўчреди1телю ўпод0билсz є3си2. И# њ брaтіи свzтhz nби1тели сеS, ћкw њ чaдэхъ Б9іихъ, попечeніе не њстaвивый, БGу, лю1бzщему всsкое своE создaніе, њ тёхъ взывaлъ є3си2: ГDи, посли2 Д¦а С™aгw Твоегw2 и3 ўтёши скHрбныz дyши рабHвъ Твои1хъ си1хъ. Тaкw бо во всsкомъ послушaніи смиренномyдріz красотY показyz, непрестaннw взывaлъ є3си2 БGу: Ґллилyіа.

    Витjйство человёческое не довлёетъ и3зрещи2 nби1ліе рaдости дух0вныz, є3ю1же преисполнsлсz є3си2, џтче бGон0сне, є3гдA во врeмz моли6твы твоеS нощнhz, kвлsшесz ти2 Прес™az Бцdа съ ли1ками чинHвъ подви1жническихъ, и3 nбэтов†ніи непрел0жными дyшу твою2 возвесели2, ћкw при1снаz Застyпница nби1тели твоеS бyдетъ, снабдевaющи и3 покрывaющи ю5 по вс‰ дни6. Тёмже и3 мы2 сі‰ рaдwстнаz тебЁ прин0симъ глаг0лы: Рaдуйсz, шeствовавый путeмъ трyднымъ и3 тёснымъ: рaдуйсz, возводsй други1хъ къ Nби1телємъ небє1снымъ: Рaдуйсz, надeждо свётлаz въ нyждэ и3 nбстоsніи сyщихъ: рaдуйсz, покрови1телю си1рыхъ и3 кр0ва неимyщихъ: Рaдуйсz, глaдомъ погибaющихъ питaтелю: рaдуйсz, желaемыхъ бл†гъ пришeдшымъ къ тебЁ подaтелю: Рaдуйсz, прпdбне џтче нaшъ ЇHно, грaда Кjева похвало2 и3 ўкрашeніе!

    Спасти2 хотS дyши ўчєни1къ твои1хъ, nтeчески назидaлъ є3си2 и5хъ, бGомyдре, џваго дёйственнымъ сл0вомъ, џваго примeромъ житіS твоегw2, съ люб0вію њбличaz и3 ўвэщевaz и5хъ преуспэвaти во благочeстіи и3 чистотЁ: наипaче же предъ кончи1ною твоeю, вс‰ ко спасeнію душeвному благопотрє1бнаz заповёдалъ є3си2 и5мъ, и3 научи1лъ є3си2 и5хъ въ моли1твахъ б0дрствовати и3 нем0лчнw пёти БGу: Ґллилyіа.

    Кондaкъ №i.

    Пёніе всеумилeнное принeслъ є3си2 Прес™ёй Трbце во врeмz кончи1ны твоеS, прпdбне, и3 моли1твэ сyщей на ўстёхъ твои1хъ, предaлъ є3си2 свzтyю дyшу твою2 въ рyцэ Живaгw БGа, Е#г0же t ю4ности возлюби1лъ є3си2, и3 є3мyже до стaрости масти1тыz раб0талъ є3си2 нелицемёрнw, тёмже со ўповaніемъ благи1мъ рaдостнw прешeлъ є3си2 къ nби1телемъ небє1снымъ, со ЃгGльскими ли1ки пёти Тріvпостaсному БGу: Ґллилyіа.

    Ми1рную кончи1ну ви1дэвше твои2 ўченицы2, вели1кій ўг0дниче Б9ій, ск0рбь разлучeніz съ тоб0ю ўтэшeніемъ благодaтнымъ раствори1ша, въ ўповaніи всеси1льнагw предстaтельства твоего2 горЁ ў прест0ла Б9іz, и3дёже слhшиши съ люб0вію тебE зовyщих: Рaдуйсz, благопотрeбне во nтeчествіи твоeмъ возсіsвый: рaдуйсz, вёру въ дёлэхъ житіS твоего2 показaвый: Рaдуйсz, разyмныхъ и3 препр0стыхъ благоискyсный ўчи1телю: рaдуйсz, чистоты2 душeвныz и3 тэлeсныz ўсeрдный храни1телю: Рaдуйсz, внyтреннею КрестA Хrт0ва красот0ю восхищeнный: рaдуйсz, си1лою свhше на трyдъ Крестоношeніz њблечeнный: Рaдуйсz, прпdбне џтче нaшъ ЇHно, грaда Кjева похвало2 и3 ўкрашeніе!

    Кондaкъ в7i.

    Благодaти причaстна kви1сz свzщeннаz рaка, тоб0ю сами1мъ соwружeннаz, содержaщаz многоцэлє1бныz м0щи твоS, чудотв0рче свzтhй, и4хже по лётэхъ мн0зихъ kви2 ГDь во склeпэ церк0внемъ нетлёнными, и3 пaки по надругaнію безбHжникъ сокры2, и3 пaки kви2 въ нёдрэхъ земли2 невреди1мы, и3сцэлє1ніz неоскyднw и3сточaющыz, и3 всsкъ недyгъ врачyющаz си1лою БGа, ди1внаго во Свzтhхъ Свои1хъ ди1внw же прослaвльшаго тS на небеси2 и3 на земли2, Е#мyже воспэвaем: Ґллилyіа.

    Пою1ще рaдостную пёснь хвалы2 и3 благодарeніz Человэколю1бцу БGу, Прослaвльшему тS въ земли2 Рyсстэй чудотв0рца ди1внагw и3 ми1лостивагw, м0лимъ тS, прпdбне џтче нaшъ ЇHно: бyди ходaтай къ НемY и3 моли1твенникъ при1сный њ нaсъ, зовyщихъ ти2: Рaдуйсz, стрэлaми врaжіихъ навBтъ неуzзви1мый: рaдуйсz, спасaемыхъ вождю2 непобэди1мый: Рaдуйсz, и3 по tшeствіи nби1тель твою2 соблюдazй: рaдуйсz, молsщимсz благопотрє1бнаz подавazй: Рaдуйсz, t ГDа вэнeцъ прaвды воспріsвый: рaдуйсz, слaвою чудотворeній просіsвый: Рaдуйсz, прпdбне џтче нaшъ ЇHно, грaда Кjева похвало2 и3 ўкрашeніе!

    Кондaкъ Gi.

    Q, вели1кій и3 преслaвный чудотв0рче, прпdбне џтче нaшъ ЇHно! Ми1лостивw пріsвъ сіE мaлое молeніе нaше, моли1твами твои1ми сохрани2 нaсъ t недyгwвъ душeвныхъ и3 тэлeсныхъ въ жи1зни сeй, и3 t грzдyщихъ мучeній вёчныхъ и3збaви, и3 спод0би нaсъ вкyпэ съ тоб0ю во Цaрствіи Небeснэмъ вhну пёти БGу: Ґллилyіа.

    Сeй Кондaкъ глаг0ли три1жды.

    Посeмъ Јкосъ №-й и3 кондaкъ №-й.

    Краткое житие преподобного Ионы (в схиме Петра) Киевского

    Пре­по­доб­ный Иона Ки­ев­ский ро­дил­ся в 1802 го­ду в бед­ной се­мье. Был на­бож­ным с дет­ства, ча­сто по­се­щал мо­на­сты­ри и пер­во­на­чаль­но по­се­лил­ся у стар­ца Се­ра­фи­ма Са­ров­ско­го. У него Иоанн про­жил 8 лет, по­сле че­го ста­рец бла­го­сло­вил его ид­ти в Брян­скую Бе­ло­бе­реж­скую пу­стынь. Через семь лет в 1843 го­ду там он при­нял мо­на­ше­ство с име­нем Ио­ны.

    Пре­по­доб­ный Иона был удо­сто­ен осо­бо­го ви­де­ния, ко­то­рое он по­нял как ве­ле­ние Про­мыс­ла, по­стро­ить на бе­ре­гах Дне­пра но­вый мо­на­стырь. Он при­ни­ма­ет ре­ше­ние уехать в Ки­ев.

    Иеро­мо­нах Иона вы­де­лял­ся сво­ей ду­хов­ной опыт­но­стью и бла­го­че­сти­вой жиз­нью, по­это­му мно­гие ки­ев­ляне хо­те­ли быть его ду­хов­ны­ми ча­да­ми. В 1867 го­ду по­стро­е­на бы­ла де­ре­вян­ная цер­ковь во имя Свя­той Тро­и­цы, за­тем но­вый мо­на­стырь быст­ро ста­но­вит­ся круп­ным соб­ствен­ни­ком зем­ли.

    Несмот­ря на пре­клон­ный воз­раст и му­чив­шую его бо­лезнь, отец Иона со­хра­нял бод­рость ду­ха и по­чти до са­мой смер­ти при­ни­мал у се­бя на­род. Он мир­но умер в 1902 го­ду.

    Полное житие преподобного Ионы (в схиме Петра) Киевского

    В 1802 го­ду в се­мье Пав­ла и Пе­ла­геи Ми­рош­ни­чен­ко ро­дил­ся сын, его на­зва­ли Иоан­ном. Ро­ди­те­ли Иоан­на про­ис­хо­ди­ли из ме­щан по­са­да Крю­ко­ва Пол­тав­ской гу­бер­нии Кре­мен­чуг­ско­го уез­да. Се­мья Ми­рош­ни­чен­ко жи­ла в бед­но­сти, и ро­ди­те­ли Иоан­на не мог­ли дать ему хо­ро­ше­го об­ра­зо­ва­ния. Един­ствен­ным, че­му он на­учил­ся, бы­ло чте­ние. Как боль­шин­ство дру­гих де­тей его со­сло­вия, учил­ся чи­тать он по Ча­со­сло­ву и Псал­ти­ри. От при­ро­ды он был ода­рен Гос­по­дом вы­со­ки­ми и бо­га­ты­ми ум­ствен­ны­ми да­ро­ва­ни­я­ми и твер­дою па­мя­тью. С дет­ства он лю­бил чте­ние книг, осо­бен­но ре­ли­ги­оз­но-нрав­ствен­ных, и чи­тал очень мно­го.

    Бу­дучи с ма­лых лет весь­ма на­бож­ным, Иоанн Ми­рош­ни­чен­ко очень ча­сто по­се­щал мо­на­сты­ри и пер­во­на­чаль­но по­се­лил­ся в ка­че­стве по­слуш­ни­ка у стар­ца Се­ра­фи­ма, из­вест­но­го всей Рос­сии по­движ­ни­ка ХIХ ве­ка, жив­ше­го в Са­ров­ской пу­сты­ни Там­бов­ской епар­хии. По­слуш­ник Иоанн про­жил на по­слу­ша­нии у стар­ца во­семь лет. За это вре­мя он на­учил­ся тво­ре­нию ум­ной мо­лит­вы. То­гда и бы­ло по­ло­же­но ос­но­ва­ние его ду­хов­ной жиз­ни. Не слу­чай­ным был тот факт, что свя­той Се­ра­фим по­слал его к уче­ни­кам Па­и­сия Ве­лич­ков­ско­го. Пре­по­доб­ный Се­ра­фим бла­го­сло­вил Иоан­ну ид­ти в Брян­скую Бе­ло­бе­реж­скую пу­стынь, ку­да, со­глас­но во­ле стар­ца, он по­сту­пил по­слуш­ни­ком в 1836 го­ду. Через семь лет, в 1843 го­ду, Иоанн Ми­рош­ни­чен­ко при­нял мо­на­ше­ство с име­нем Ио­ны и в 1845 го­ду был ру­ко­по­ло­жен в сан иеро­ди­а­ко­на.

    Про­во­дя жизнь в оби­те­ли в су­ро­вых по­дви­гах по­ста и воз­дер­жа­ния, в по­сто­ян­ной мо­лит­ве и бо­го­мыс­лии, Иона раз­вил в се­бе вы­со­кую сте­пень са­мо­углуб­ле­ния и са­мов­ни­ка­ния, тща­тель­но сле­дил за сво­ею внут­рен­нею жиз­нью и ду­хов­ным раз­ви­ти­ем. Тут же он удо­сто­ил­ся осо­бо­го ви­де­ния, по­вли­яв­ше­го на его даль­ней­шую жизнь, ко­то­рое он по­нял как ве­ле­ние Про­мыс­ла взять на се­бя де­ло устрой­ства на бе­ре­гах Дне­пра но­во­го мо­на­сты­ря. Он ре­шил уй­ти в Ки­ев.

    В 1851 го­ду от­ца Иону встре­тил Ки­ев­ский мит­ро­по­лит Фила­рет, по его во­ле и же­ла­нию в ав­гу­сте то­го же го­да иеро­ди­а­кон Иона был пе­ре­ве­ден в Ки­ев­ский Ни­коль­ский мо­на­стырь. За­тем в 1858 го­ду он был ру­ко­по­ло­жен в сан иеро­мо­на­ха и через два го­да, в 1860 го­ду, пе­ре­ве­ден в чис­ло бра­тий Ки­е­во-Вы­ду­бец­ко­го мо­на­сты­ря, рас­по­ло­жен­но­го на од­ной из весь­ма жи­во­пис­ных окра­ин Ки­е­ва, на так на­зы­ва­е­мом Зве­рин­це. Уже в это вре­мя иеро­мо­нах Иона вы­де­лял­ся сво­ей ду­хов­ной опыт­но­стью и бла­го­че­сти­вой жиз­нью, и мно­гие ки­ев­ляне ис­ка­ли слу­чая по­лу­чить со­вет и на­став­ле­ние у от­ца Ио­ны, быть его ду­хов­ны­ми ча­да­ми.

    Сре­ди мно­го­чис­лен­ных ду­хов­ных дще­рей о. Ио­ны бы­ла и су­пру­га то­гдаш­не­го ки­ев­ско­го ге­не­рал-гу­бер­на­то­ра кня­ги­ня Ва­силь­чи­ко­ва, весь­ма ува­жа­е­мая от­цом Ионой, мно­го со­дей­ство­вав­шая и по­мо­гав­шая ему, осо­бен­но в по­стро­е­нии Тро­иц­кой оби­те­ли. В 1867 го­ду по­стро­е­на бы­ла де­ре­вян­ная цер­ковь во имя Свя­той Тро­и­цы, ко­то­рая в 1871 го­ду за­ме­не­на об­шир­ным и ве­ли­ко­леп­ным ка­мен­ным хра­мом. Кня­ги­ня Ва­силь­чи­ко­ва по­жерт­во­ва­ла от се­бя мо­на­сты­рю да­чу в 55 де­ся­тин зем­ли близ Ки­е­ва. С это­го же вре­ме­ни но­вый мо­на­стырь по­сте­пен­но ста­но­вит­ся круп­ным соб­ствен­ни­ком зем­ли: ча­стью – пу­тем по­жерт­во­ва­ний, ча­стью – пу­тем по­куп­ки, где мо­на­ха­ми ве­дет­ся об­раз­цо­вое сель­ское хо­зяй­ство. В ав­гу­сте 1872 го­да о. Иона воз­ве­ден в сан игу­ме­на. Ука­зом Свя­щен­но­го Си­но­да от 17 ян­ва­ря 1886 го­да о. Иона на­зна­чен на­сто­я­те­лем Ки­е­во-Ме­жи­гор­ско­го Спа­со-Пре­об­ра­жен­ско­го мо­на­сты­ря с воз­ве­де­ни­ем в сан ар­хи­манд­ри­та. Ре­зо­лю­ци­ей Ки­ев­ско­го мит­ро­по­ли­та Иоани­кия от 9 де­каб­ря 1899 го­да отец Иона по ста­ро­сти и бо­лез­ни был уво­лен от управ­ле­ния Свя­то-Тро­иц­ким мо­на­сты­рем и остав­лен лишь на­сто­я­те­лем его.

    Несмот­ря на свой пре­клон­ный – свы­ше 100 лет – воз­раст, о. Иона по­чти до по­след­них дней сво­ей зем­ной жиз­ни со­хра­нил бод­рость ду­ха и про­яв­лял при­су­щую ему энер­гию, все­це­ло на­прав­лен­ную на де­ло бла­го­устрой­ства Свя­то-Тро­иц­кой оби­те­ли. По­след­ние два го­да свой жиз­ни он стра­дал неиз­ле­чи­мой и тяж­кой бо­лез­нью, от ко­то­рой и слег в по­стель по­сле 1901 го­да.

    Несмот­ря на пол­ный упа­док физи­че­ских сил, он по­чти до са­мой смер­ти при­ни­мал на­род и оста­вил всем его знав­шим вы­со­кий урок ду­хов­но­го бодр­ство­ва­ния, са­мо­от­вер­жен­но­го тру­да во сла­ву Бо­жию. Глу­бо­кий ста­рец, ве­ли­кий де­я­тель ар­хи­манд­рит Иона, в схи­ме Петр, мир­но по­чил о Гос­по­де 9 (22 по но­во­му сти­лю) ян­ва­ря 1902 го­да.

    Жизнь и де­ла стар­ца Ио­ны, про­жив­ше­го свы­ше ста лет, вы­со­ко по­учи­тель­ны и на­гляд­но сви­де­тель­ству­ют, как мно­го мо­жет до­стичь при энер­гии, са­мо­от­вер­жен­ной де­я­тель­но­сти и люб­ви к де­лу че­ло­век. По­слу­шай­те, де­ти, на­ка­за­ния от­ча, и внем­ли­те ра­зу­ме­ти по­мыш­ле­ние. Дар бо бла­гий да­рую вам: мо­е­го за­ко­на не остав­ляй­те (Притч.4:1-2). Так зву­чит за­вет стар­ца. Со всей Рос­сии к о. Ионе еха­ли лю­ди, чтобы услы­шать его со­вет и по­лу­чить бла­го­сло­ве­ние. Ос­но­ван­ная им Свя­то-Тро­иц­кая оби­тель на­все­гда ста­ла при­ста­нью спа­се­ния, где ца­рит дух сми­ре­ния и по­слу­ша­ния, дух ис­крен­не­го бра­то­лю­бия и все­це­лой пре­дан­но­сти во­ле Бо­жи­ей.

    Рекомендуем

    С помощью кнопки выберите банковскую карту или Яндекс.Деньги.

    ©2004-2017 — При использовании материалов ссылка обязательна.

Оценка 4.7 проголосовавших: 18
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here